Regulamin świadczenia usług dietetycznych
Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z usług dietetycznych świadczonych w formie stacjonarnej oraz online przez Katarzynę Walczak, os. B. Śmiałego 36/65 60-682 Poznań, posiadającą wymagane do tego kwalifikacje.
§1 Definicje
- Dietetyk – Katarzyna Walczak, os. B. Śmiałego 36/65 60-682 Poznań, posiadająca wymagane kwalifikacje do świadczenia usług dietetycznych.
- Pacjent – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub Pacjent małoletni korzystający z usług Dietetyka.
- Pacjent małoletni – osoba fizyczna, która nie ukończyła 18 roku życia i nie zawarła małżeństwa, nieposiadająca pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystająca z Usług Dietetyka za zgodą i pod nadzorem opiekuna prawnego.
- Gabinet – miejsce w którym Usługi świadczy Dietetyk. Adres gabinetu: Poznań, ul. Marcelińska 62b/23.
- Usługi – usługi dietetyczne określone w §3 ust. 1 niniejszego Regulaminu, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia. Usługi mogą być wykonywane jako Usługi stacjonarne lub Usługi online
- Usługi stacjonarne – Usługi wykonywane przez Dietetyka osobiście, świadczone w Gabinecie.
- Usługi online – Usługi wykonywana przez Dietetyka na odległość poprzez różnego rodzaju środki elektroniczne pozwalające na komunikację.
- Cennik – wykaz Usług świadczonych przez Dietetyka wraz z cenami znajdujący się na stronie internetowej: https://dietetykdzieci.pl/cennik/. Podane ceny są cenami brutto.
- Opłata – kwota wynagrodzenia brutto należnego Dietetykowi za usługę, pakiet usług lub jakiekolwiek inne świadczenie, którego wysokość jest wskazana w Cenniku lub jest ustalana indywidualnie w zależności od rodzaju sprawy, przeprowadzonych badań i informacji uzyskanych od Pacjenta.
- Wywiad medyczny – formularz wypełniany na podstawie danych od Pacjenta lub jego opiekuna prawnego w przypadku Pacjenta małoletniego, zawierający dane osobowe Pacjenta, opis obecnego stanu zdrowia, wyniki badań laboratoryjnych, informacje o aktywności fizycznej, alergiach, nietolerancjach pokarmowych, dolegliwościach przewodu pokarmowego lub innych dolegliwościach, przyjmowanych lekach i suplementach, przebytych chorobach i zabiegach, historię chorób i inne.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
- Administrator – Katarzyna Walczak, os. B. Śmiałego 36/65, 60-682 Poznań, e-mail: dietetykdzieci@gmaili.pl
§2 Postanowienia Ogólne
- Regulamin określa szczegółowe zasady korzystania z Usług.
- Uznaje się, że Pacjent lub w przypadku Pacjenta małoletniego jego opiekun prawny, który zaakceptował warunki regulaminu, zawarł umowę o świadczenie Usług na zasadach określonych w Regulaminie.
- Pacjent lub w przypadku Pacjenta małoletniego jego opiekun prawny oświadcza, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego warunki poprzez złożenie podpisu pod regulaminem podczas wizyty stacjonarnej, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola podczas rezerwacji terminu przy pomocy formularza dostępnego na stronie internetowej: https://dietetykdzieci.pl/kalendarz/ lub poprzez potwierdzenie wiadomością e-mail lub SMS.
- Dietetyk dołoży należytej staranności w celu zapewnienia działania zgodnie z obowiązującymi w danym zakresie standardami, uwzględniając poszanowanie praw Pacjenta, zasady etyki oraz poufności.
- Umowa o świadczenie Usług jest umową starannego działania i Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za brak oczekiwanych przez Pacjenta efektów korzystania z Usług. Wynika to ze złożoności procesów oraz czynników pobocznych, wpływających na efekt Usług, który jest niezależny od Dietetyka i nie da się go zniwelować jedynie zastosowanymi Usługami.
- Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe, nieregularne stosowanie lub całkowite zaprzestanie przez Pacjenta zaleceń wynikłych z Usługi.
- Usługi świadczone przez Dietetyka mają charakter informacyjny i nie zastępują porady lekarskiej.
- Pacjent lub w przypadku Pacjenta małoletniego jego opiekun prawny przyjmuje do wiadomości, iż Usługi świadczone przez Dietetyka opierają się na indywidualnej interpretacji stanu zdrowia Pacjenta z uwzględnieniem aktualnej wiedzy i doświadczenia Dietetyka oraz oparte są na założeniu, że Pacjent nie zataił jakichkolwiek informacji i w Wywiadzie medycznym oświadczył wyłącznie prawdę.
- Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z niewłaściwego, nieregularnego lub wybiórczego stosowania przez Pacjenta zaleceń lub jadłospisów przekazanych przez Dietetyka oraz z całkowitego ich zaprzestania. Dietetyk nie ponosi również odpowiedzialności za skutki działań równoległych, niezgodnych z zaleceniami przekazanymi przez Dietetyka.
- Pacjent lub w przypadku Pacjenta małoletniego jego opiekun prawny oświadcza, że podane przez niego dane osobowe są zgodne ze stanem faktycznym i są aktualnymi danymi osobowymi Pacjenta.
- Dietetyk może odmówić Pacjentowi wykonania usługi w przypadku, gdy:
- zachodzi przypuszczenie, że Pacjent jest małoletni i nie posiada zgody opiekuna prawnego lub jest niepoczytalny
- zachowanie Pacjenta świadczy, iż jest on pod wpływem: alkoholu, narkotyków, środków odurzających, psychotropowych i innych substancji o działaniu podobnym do wyżej wymienionych
- zachowanie Pacjenta jest obraźliwe lub narusza dobra osobiste Dietetyka lub osób trzecich
- wykonanie usługi naruszałoby obowiązujące przepisy prawa powszechnie obowiązującego, zasady etyki zawodowej lub stanowiłoby niedopuszczalną ingerencję w prawa osób trzecich;
- wykonanie usługi może zagrażać zdrowiu lub życiu Pacjenta
- Pacjent odwołał wizytę 3-krotnie
- Dane do kontaktu z Dietetykiem znajdują się na stronie internetowej: https://dietetykdzieci.pl/kontakt/.
§3 Zakres Usług i Cennik
- Dietetyk świadczy następujące Usługi:
- konsultacje dietetyczne (świadczone jako Usługi stacjonarne lub Usługi online)
- układanie indywidualnych jadłospisów
- W skład konsultacji dietetycznych mogą wchodzić następujące elementy:
- wywiad medyczny
- wypełnienie ankiety żywieniowej
- ocena wyników badań laboratoryjnych Pacjenta
- ocena dotychczasowego stylu odżywiania i aktywności fizycznej Pacjenta
- edukacja żywieniowa Pacjenta
- podsumowanie wizyty i przesłanie indywidualnych zaleceń żywieniowych dla Pacjenta drogą elektroniczną, maksymalnie do 3 dni roboczych po odbyciu konsultacji
- Dietetyk zastrzega sobie możliwość wyboru elementów wymienionych w §3 ust. 2 w celu zapewnienia działania zgodnie z obowiązującymi w danym zakresie standardami.
- Pacjent przez wizytą powinien przygotować się do konsultacji, a w szczególności:
- przygotować się na pytania dotyczące dotychczasowych nawyków żywieniowych oraz trybu życia
- przygotować się na pytania dotyczące alergii oraz nietolerancji żywieniowych
- przygotować listę zażywanych leków i suplementów
- przygotować wyniki badań laboratoryjnych wykonanych w ciągu 3 ostatnich miesięcy, jeśli takowe były wykonane
- Ułożenie indywidualnego jadłospisu możliwe jest wyłącznie po odbyciu minimum jednej konsultacji dietetycznej.
- Usługa ułożenia indywidualnego jadłospisu jest płatna z góry.
- Jadłospisy układane są na 7 lub 14 dni na podstawie danych przekazanych przez Pacjenta w Wywiadzie medycznym oraz ankiecie żywieniowej.
- Dietetyk zobowiązuje się przesłać drogą elektroniczną gotowy jadłospis w ciągu 5 dni roboczych po odbyciu przez Pacjenta konsultacji dietetycznej.
- Pacjentowi przysługuje prawo do jednorazowego zgłoszenia uwag do przesłanego jadłospisu w celu lepszego przystosowania go do indywidualnych preferencji.
- Usługi podlegają Opłacie zgodnie z Cennikiem dostępnym na stronie internetowej https://dietetykdzieci.pl/cennik/.
§4 Usługi stacjonarne
- Dietetyk świadczy Usługi stacjonarne w Gabinecie, po uprzednim umówieniu terminu oraz miejsca wizyty przez Pacjenta i potwierdzeniu tego przez Dietetyka.
- Umówienie wizyty odbywa się poprzez wypełnienie formularza na stronie internetowej https://dietetykdzieci.pl/kalendarz/, drogą e-mailową pod adresem: dietetykdzieci@gmail.com lub telefonicznie pod nr: +48 517 483 684.
- Pierwsza konsultacja stacjonarna obejmuje:
- zapoznanie się z Regulaminem i jego akceptacja
- zważenie Pacjenta, jeśli wyrazi na to zgodę
- przeprowadzenie wywiadu medycznego
- wypełnienie ankiety żywieniowej
- określenie celów i trybu współpracy
- udzielenie wstępnych zaleceń
- podsumowanie wizyty i przesłanie indywidualnych zaleceń żywieniowych dla Pacjenta drogą elektroniczną, maksymalnie do 3 dni roboczych po odbyciu konsultacji
- Wizyta w Gabinecie trwa 50 minut.
- Pacjent zobowiązany jest stawić się punktualnie na wizytę związaną z realizacją Usługi.
- W przypadku spóźnienia na umówią wizytę, czas wizyty zostaje skrócony o czas, jaki Pacjent się spóźnił.
- W przypadku braku możliwości stawienia się na umówioną wcześniej wizytę Pacjent jest zobowiązany poinformować o tym fakcie Dietetyka nie później niż na 24h przed planowaną wizytą.
- Opłaty za Usługi stacjonarne dokonuje się w trakcie wizyty w formie gotówkowej lub w formie przelewu BLIK na wskazane przez Dietetyka konto.
§5 Usługi online
- Dietetyk świadczy Usługi online poprzez różnego rodzaju środki elektroniczne pozwalające na komunikację na odległość, po uprzednim umówieniu kontaktu przez Pacjenta i potwierdzeniu terminu przez Dietetyka.
- Umówienie terminu kontaktu odbywa się poprzez wypełnienie formularza na stronie internetowej https://dietetykdzieci.pl/kalendarz/, drogą e-mailową pod adresem: dietetykdzieci@gmail.com lub telefonicznie pod nr: +48 517 483 684.
- Pierwsza konsultacja online obejmuje:
- przeprowadzenie wywiadu medycznego
- wypełnienie ankiety żywieniowej
- określenie celów i trybu współpracy
- udzielenie wstępnych zaleceń
- podsumowanie wizyty i przesłanie indywidualnych zaleceń żywieniowych dla Pacjenta drogą elektroniczną, maksymalnie do 3 dni roboczych po odbyciu konsultacji
- Konsultacja online trwa 50 minut.
- Pacjent zobowiązany jest nawiązać kontakt z Dietetykiem związany z realizacją Usługi punktualnie.
- W przypadku spóźnienia na umówiony termin kontaktu, czas konsultacji dietetycznej zostaje skrócony o czas, jaki Pacjent się spóźnił.
- W przypadku braku możliwości stawienia się na umówiony termin kontaktu Pacjent jest zobowiązany poinformować o tym fakcie Dietetyka nie później niż na 24h przed planowanym terminem.
- Opłaty za Usługi online dokonuje się przed konsultacją w formie płatności online do której Pacjent otrzyma link po dokonaniu rezerwacji terminu.
§6 Prawo do korzystania z treści
- Materiały udostępniane Pacjentowi przez Dietetyka, w tym indywidualne zalecenia żywieniowe, jadłospisy, szata graficzna oraz treści opracowane przez Dietetyka stanowią jego własność i są objęte ochroną wynikającą z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
- Pacjent może korzystać z materiałów udostępnionych przez Dietetyka wyłącznie na użytek własny, bezpośrednio związany z realizacją Usługi.
- Pacjent nie jest upoważniony do kopiowania i rozpowszechniania uzyskanych materiałów bez wyraźnej zgody Dietetyka.
§7 Odstąpienie od umowy
- Dietetyk ma prawo odstąpić od umowy w przypadkach przewidzianych w § 2 ust. 11.
- W przypadku umowy zawartej na odległość Pacjent może w terminie 14 dni kalendarzowych liczonych od dnia zawarcia umowy odstąpić od umowy bez podawania przyczyny, ale z uwzględnieniem zapisów w §7 ust. 3 oraz §7 ust. 4 niniejszego regulaminu.
- Pacjent może odstąpić od umowy bez podania przyczyny, zanim Dietetyk podejmie się wykonania Usługi.
- Poprzez akceptację niniejszego regulaminu, Pacjent oświadcza, że wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia Usługi przed upływem 14 dni na odstąpienie od umowy i przyjmuję do wiadomości brak możliwości odstąpienia od umowy, gdy Dietetyk podejmie się wykonania Usługi.
- W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezawartą.
§8 RODO
- Administratorem danych osobowych Pacjenta przetwarzanych w związku ze świadczeniem Usług jest Katarzyna Walczak, os. B. Śmiałego 36/65 60-682 Poznań.
- Pacjent w przypadku wątpliwości dotyczących przetwarzania danych osobowych może skontaktować się z Administratorem:
- drogą pocztową pod adresem wskazanym w §8 ust. 1
- drogą elektroniczną pod adresem dietetykdzieci@gmail.com
- Administrator przetwarza dane osobowe Pacjenta na podstawie następujących przepisów:
- art. 6 ust. 1 pkt b RODO, tj. do wykonania umowy świadczenia Usług lub do podjęcia działań na żądanie Pacjenta, którego dane dotyczą, przed zawarciem takiej umowy;
- art. 6 ust. 1 pkt c RODO, tj. w przypadku, gdy przetwarzania danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze
- art. 6 ust. 1 pkt f RODO, tj. w sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, a w szczególności do składania przez Pacjenta reklamacji lub dochodzenia ewentualnych roszczeń;
- art. 6 ust. 1 pkt a RODO, tj. w przypadku wyrażenia zgody przez Pacjent w jednym lub większej liczbie określonych celów, w tym działań marketingowych
- Odbiorcami danych osobowych Pacjenta mogą być:
- organy władzy publicznej, podmioty wykonujące zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie wynikającym z przepisów prawa powszechnie obowiązującego;
- podmioty mające siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
- SAFI STUDIO Paweł Nowakowski – oferująca obsługę systemu rezerwacyjnego bookero.pl
- ePłatności Sp. z o.o. Sp. k. – oferująca obsługę systemu płatności online hotpay.pl
- podmioty przetwarzające dane poza terytorium Unii Europejskiej
- Google – wewnętrzna koordynacja prac Administratora oraz usługi umożliwiające kontakt z Pacjentem
- Microsoft – wewnętrzna koordynacja prac Administratora
- Administrator oświadcza, że podmioty wymienione w §8 pkt. 5b zgodnie z RODO zobowiązane są do przestrzegania analogicznych do zawartych w Regulaminie wysokich standardów prywatności.
- SAFI STUDIO Paweł Nowakowski, Dębina, ul. Spacerowa 25, 05-152 Czosnów, REGON: 141920903 – standardy prywatności dostępne pod linkiem https://www.bookero.pl/polityka-prywatnosci.
- ePłatności Sp. z o.o. Sp. k., ul. 27 Stycznia 9, 34-120 Andrychów, REGON: 366165170 – standardy prywatności dostępne pod linkiem https://hotpay.pl/dokumentacja_v2/polityka-prywatnosci.pdf
- Administrator informuje, że podmioty wymienione w §8 pkt. 5c mają siedziby poza Unią Europejską, a zatem w świetle przepisów RODO są traktowane jako tzw. państwa trzecie.
- Google Inc. (adres siedziby głównej: 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA) – standardy prywatności dostępne pod linkiem: www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners/.
- Microsoft Corporation (adres siedziby głównej: Microsoft Corporation, One Microsoft Way Redmond, WA 98052-6399 USA) – standardy prywatności dostępne pod linkiem: https://docs.microsoft.com/en-us/compliance/regulatory/offering-EU-US-Privacy-Shield?view=o365-worldwide.
- Powyższe firmy gwarantują przestrzeganie analogicznych do RODO standardów w zakresie ochrony danych osobowych, a korzystanie przez Administratora z ich technologii przy przetwarzaniu danych osobowych jest zgodne z prawem.
- W przypadku gdy do realizacji umowy świadczenia Usług dietetycznych, dane osobowe będą przetwarzane przez inny podmiot, Dietetyk zawrze umowę powierzenia przetwarzania danych osobowy z takim podmiotem, zgodnie z art. 28 ust. 3 RODO.
- Dane osobowe Pacjenta będą przetwarzane przez okres obowiązywania umowy, a także przez okres po zakończeniu umowy do następujących celów::
- zapewnienia działania zgodnie z obowiązującymi w danym zakresie standardami dotyczącymi świadczenia Usług
- wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i rachunkowych
- składania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń w związku z wykonaniem umowy przez okres zgodny z przepisami o terminach przedawnienia roszczeń
- w przypadku wyrażenia przez Pacjenta zgody na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO do momentu zakończenia realizacji usługi lub cofnięcia zgody przez Pacjenta.
- Zgodnie z art. 5 ust. 1 lit. e RODO, dane osobowe Pacjenta przechowywane będą przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane, uwzględniając cele przetwarzania oraz obowiązki prawne obligujące podmiot do przetwarzania danych.
- Administrator zapewnia Pacjentowi realizację uprawnień wskazanych poniżej poprzez kontakt metodami wskazanymi w §8 pkt. 2 nie później niż w ciągu 30 dni po otrzymaniu żądania (jeżeli z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu 30 dni, spełni je w ciągu kolejnego miesiąca informując uprzednio o zamierzonym przedłużeniu terminu):
- Prawo do cofnięcia zgody – cofnięcie zgody może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z Usług, które zgodnie z prawem Administrator świadczyć może jedynie za zgodą. Ponadto cofnięcie zgody nie powoduje, że przetwarzanie danych osobowych do momentu cofnięcia było niezgodne z prawem.
- Prawo do sprzeciwu wobec wykorzystania danych – jeśli Administrator przetwarza dane w oparciu o prawnie uzasadniony interes, Pacjent może wnieść sprzeciw wobec ich wykorzystywania. Jeżeli sprzeciw okaże się zasadny, a Administrator nie będzie mieć innej podstawy prawnej do przetwarzania danych – usunie dane będące przedmiotem sprzeciwu.
- Prawo do usunięcia danych (“prawo do bycia zapomnianym”) – Administrator na żądanie usunie dane w przypadku wycofania zgody, wniesienia zasadnego sprzeciwu wobec wykorzystania w celach marketingowych lub statystycznych, przetwarzania niezgodnie z prawem lub gdy przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane. Administrator zastrzega, że może zachować pewne dane osobowe w zakresie niezbędnym do kopii zapasowych lub celów ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń oraz relacji z organami państwowymi.
- Prawo do ograniczenia przetwarzania danych – w przypadku kwestionowania prawidłowości danych oraz legalności lub niezbędności ich przetwarzania i wniesienia sprzeciwu.
- Prawo dostępu do danych – Administrator zobowiązuje się do potwierdzenia przetwarzania danych osobowych, jeśli ma ono miejsce. W takim przypadku Pacjent ma możliwość uzyskania kopii danych i dostępu do nich oraz uzyskania informacji zawartych w niniejszej Polityce i innych żądanych.
- Prawo do sprostowania danych – Administrator na żądanie Pacjenta zobowiązuje się do sprostowania danych (dla danych nieprawidłowych) oraz ich uzupełnienia (dla danych niekompletnych).
- Prawo do przenoszenia danych – na żądanie Pacjenta Administrator wyśle w postaci pliku w formacie pdf lub innym ustalonym dane osobowe do żądającego lub bezpośrednio do innego wskazanego przez niego Administratora.
- Ponadto Pacjent ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Administrator wskazuje, że szanuje prawa z zakresu ochronie danych osobowych oraz dąży do ich wykonywania w najwyższym możliwym stopniu. Jednocześnie przedmiotowe prawa nie mają charakteru absolutnego, więc możliwa jest zgodna z prawem odmowa ich realizacji – Administrator zapewnia poprzedzenie ewentualnej odmowy niezbędną analizą problematyki oraz dokonanie jej jedynie w sytuacji, gdy odmowa jest konieczna ze względu na podstawy nadrzędne wobec interesów Pacjenta.
- Pacjent podaje dane osobowe w sposób dobrowolny, jednak niepodanie niezbędnych danych osobowych zawartych w formularzu zgłoszeniowym skutkować będzie brakiem możliwości zawarcia umowy o świadczenie Usług.
- Dane osobowe Pacjenta nie będą przekazywane podmiotom trzecim w celach marketingowych.
- Dane osobowe Pacjenta nie będą wykorzystywane w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały profilowaniu.
§9 Postanowienia końcowe
- Regulamin obowiązuje od dnia 22.09.2022 r.
- Dietetyk zastrzega sobie możliwość zmiany Regulaminu w każdym czasie.
- Pacjent zostanie poinformowany o zmianie Regulaminu. Postanowienia nowego Regulaminu będą wiązały Pacjenta tylko i wyłącznie po jego uprzedniej akceptacji.
- W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego