Regulamin świadczenia usług dietetycznych

Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z usług dietetycznych świadczonych w formie stacjonarnej oraz online przez Katarzynę Walczak, os. B. Śmiałego 36/65 60-682 Poznań, posiadającą wymagane do tego kwalifikacje.

§1 Definicje

  1. Dietetyk – Katarzyna Walczak, os. B. Śmiałego 36/65 60-682 Poznań, posiadająca wymagane kwalifikacje do świadczenia usług dietetycznych.
  2. Pacjent – osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych lub Pacjent małoletni korzystający z usług Dietetyka.
  3. Pacjent małoletni – osoba fizyczna, która nie ukończyła 18 roku życia i nie zawarła małżeństwa, nieposiadająca pełnej zdolności do czynności prawnych, korzystająca z Usług Dietetyka za zgodą i pod nadzorem opiekuna prawnego.
  4. Gabinet – miejsce w którym Usługi świadczy Dietetyk. Adres gabinetu: Poznań, ul. Marcelińska 62b/23.
  5. Usługi – usługi dietetyczne określone w §3 ust. 1 niniejszego Regulaminu, służące profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia. Usługi mogą być wykonywane jako Usługi stacjonarne lub Usługi online
  6. Usługi stacjonarne – Usługi wykonywane przez Dietetyka osobiście, świadczone w Gabinecie.
  7. Usługi online – Usługi wykonywana przez Dietetyka na odległość poprzez różnego rodzaju środki elektroniczne pozwalające na komunikację.
  8. Cennik – wykaz Usług świadczonych przez Dietetyka wraz z cenami znajdujący się na stronie internetowej: https://dietetykdzieci.pl/cennik/. Podane ceny są cenami brutto. 
  9. Opłata – kwota wynagrodzenia brutto należnego Dietetykowi za usługę, pakiet usług lub jakiekolwiek inne świadczenie, którego wysokość jest wskazana w Cenniku lub jest ustalana indywidualnie w zależności od rodzaju sprawy, przeprowadzonych badań i informacji uzyskanych od Pacjenta.
  10. Wywiad medyczny – formularz wypełniany na podstawie danych od Pacjenta lub jego opiekuna prawnego w przypadku Pacjenta małoletniego, zawierający dane osobowe Pacjenta, opis obecnego stanu zdrowia, wyniki badań laboratoryjnych, informacje o aktywności fizycznej, alergiach, nietolerancjach pokarmowych, dolegliwościach przewodu pokarmowego lub innych dolegliwościach, przyjmowanych lekach i suplementach, przebytych chorobach i zabiegach, historię chorób i inne.
  11. RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)
  12. Administrator – Katarzyna Walczak, os. B. Śmiałego 36/65, 60-682 Poznań, e-mail: dietetykdzieci@gmaili.pl 

§2 Postanowienia Ogólne

  1. Regulamin określa szczegółowe zasady korzystania z Usług.
  2. Uznaje się, że Pacjent lub w przypadku Pacjenta małoletniego jego opiekun prawny, który zaakceptował warunki regulaminu, zawarł umowę o świadczenie Usług na zasadach określonych w Regulaminie.
  3. Pacjent lub w przypadku Pacjenta małoletniego jego opiekun prawny oświadcza, że zapoznał się z Regulaminem i akceptuje jego warunki poprzez złożenie podpisu pod regulaminem podczas wizyty stacjonarnej, poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola podczas rezerwacji terminu przy pomocy formularza dostępnego na stronie internetowej: https://dietetykdzieci.pl/kalendarz/ lub poprzez potwierdzenie wiadomością e-mail lub SMS.
  4. Dietetyk dołoży należytej staranności w celu zapewnienia działania zgodnie z obowiązującymi w danym zakresie standardami, uwzględniając poszanowanie praw Pacjenta, zasady etyki oraz poufności.
  5. Umowa o świadczenie Usług jest umową starannego działania i Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za brak oczekiwanych przez Pacjenta efektów korzystania z Usług. Wynika to ze złożoności procesów oraz czynników pobocznych, wpływających na efekt Usług, który jest niezależny od Dietetyka i nie da się go zniwelować jedynie zastosowanymi Usługami. 
  6. Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za niewłaściwe, nieregularne stosowanie lub całkowite zaprzestanie przez Pacjenta zaleceń wynikłych z Usługi.
  7. Usługi świadczone przez Dietetyka mają charakter informacyjny i nie zastępują porady lekarskiej.
  8. Pacjent lub w przypadku Pacjenta małoletniego jego opiekun prawny przyjmuje do wiadomości, iż Usługi świadczone przez Dietetyka opierają się na indywidualnej interpretacji stanu zdrowia Pacjenta z uwzględnieniem aktualnej wiedzy i doświadczenia Dietetyka oraz oparte są na założeniu, że Pacjent nie zataił jakichkolwiek informacji i w Wywiadzie medycznym oświadczył wyłącznie prawdę.
  9. Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z niewłaściwego, nieregularnego lub wybiórczego stosowania przez Pacjenta zaleceń lub jadłospisów przekazanych przez Dietetyka oraz z całkowitego ich zaprzestania. Dietetyk nie ponosi również odpowiedzialności za skutki działań równoległych, niezgodnych z zaleceniami przekazanymi przez Dietetyka.
  10. Pacjent lub w przypadku Pacjenta małoletniego jego opiekun prawny oświadcza, że podane przez niego dane osobowe są zgodne ze stanem faktycznym i  są aktualnymi danymi osobowymi Pacjenta.
  11. Dietetyk może odmówić Pacjentowi wykonania usługi w przypadku, gdy:
    1. zachodzi przypuszczenie, że Pacjent jest małoletni i nie posiada zgody opiekuna prawnego lub jest niepoczytalny
    2. zachowanie Pacjenta świadczy, iż jest on pod wpływem: alkoholu, narkotyków, środków odurzających, psychotropowych i innych substancji o działaniu podobnym do wyżej wymienionych
    3. zachowanie Pacjenta jest obraźliwe lub narusza dobra osobiste Dietetyka lub osób trzecich
    4. wykonanie usługi naruszałoby obowiązujące przepisy prawa powszechnie obowiązującego, zasady etyki zawodowej lub stanowiłoby niedopuszczalną ingerencję w prawa osób trzecich;
    5. wykonanie usługi może zagrażać zdrowiu lub życiu Pacjenta
    6. Pacjent odwołał wizytę 3-krotnie
  12. Dane do kontaktu z Dietetykiem znajdują się na stronie internetowej: https://dietetykdzieci.pl/kontakt/.

§3 Zakres Usług i Cennik

  1. Dietetyk świadczy następujące Usługi:
    1. konsultacje dietetyczne (świadczone jako Usługi stacjonarne lub Usługi online)
    2. układanie indywidualnych jadłospisów
  2. W skład konsultacji dietetycznych mogą wchodzić następujące elementy:
    1. wywiad medyczny
    2. wypełnienie ankiety żywieniowej 
    3. ocena wyników badań laboratoryjnych Pacjenta
    4. ocena dotychczasowego stylu odżywiania i aktywności fizycznej Pacjenta
    5. edukacja żywieniowa Pacjenta
    6. podsumowanie wizyty i przesłanie indywidualnych zaleceń żywieniowych dla Pacjenta drogą elektroniczną, maksymalnie do 3 dni roboczych po odbyciu konsultacji
  3. Dietetyk zastrzega sobie możliwość wyboru elementów wymienionych w §3 ust. 2 w celu zapewnienia działania zgodnie z obowiązującymi w danym zakresie standardami.
  4. Pacjent przez wizytą powinien przygotować się do konsultacji, a w szczególności:
    1. przygotować się na pytania dotyczące dotychczasowych nawyków żywieniowych oraz trybu życia
    2. przygotować się na pytania dotyczące alergii oraz nietolerancji żywieniowych
    3. przygotować listę zażywanych leków i suplementów
    4. przygotować wyniki badań laboratoryjnych wykonanych w ciągu 3 ostatnich miesięcy, jeśli takowe były wykonane
  5. Ułożenie indywidualnego jadłospisu możliwe jest wyłącznie po odbyciu minimum jednej konsultacji dietetycznej.
  6. Usługa ułożenia indywidualnego jadłospisu jest płatna z góry.
  7. Jadłospisy układane są na 7 lub 14 dni na podstawie danych przekazanych przez Pacjenta w Wywiadzie medycznym oraz ankiecie żywieniowej.
  8. Dietetyk zobowiązuje się przesłać drogą elektroniczną gotowy jadłospis w ciągu 5 dni roboczych po odbyciu przez Pacjenta konsultacji dietetycznej.
  9. Pacjentowi przysługuje prawo do jednorazowego zgłoszenia uwag do przesłanego jadłospisu w celu lepszego przystosowania go do indywidualnych preferencji.
  10. Usługi podlegają Opłacie zgodnie z Cennikiem dostępnym na stronie internetowej https://dietetykdzieci.pl/cennik/.

§4 Usługi stacjonarne

  1. Dietetyk świadczy Usługi stacjonarne w Gabinecie, po uprzednim umówieniu terminu oraz miejsca wizyty przez Pacjenta i potwierdzeniu tego przez Dietetyka.
  2. Umówienie wizyty odbywa się poprzez wypełnienie formularza na stronie internetowej https://dietetykdzieci.pl/kalendarz/, drogą e-mailową pod adresem: dietetykdzieci@gmail.com lub telefonicznie pod nr: +48 517 483 684.
  3. Pierwsza konsultacja stacjonarna obejmuje:
    1. zapoznanie się z Regulaminem i jego akceptacja
    2. zważenie Pacjenta, jeśli wyrazi na to zgodę
    3. przeprowadzenie wywiadu medycznego
    4. wypełnienie ankiety żywieniowej
    5. określenie celów i trybu współpracy
    6. udzielenie wstępnych zaleceń
    7. podsumowanie wizyty i przesłanie indywidualnych zaleceń żywieniowych dla Pacjenta drogą elektroniczną, maksymalnie do 3 dni roboczych po odbyciu konsultacji
  4. Wizyta w Gabinecie trwa 50 minut.
  5. Pacjent zobowiązany jest stawić się punktualnie na wizytę związaną z realizacją Usługi.
  6. W przypadku spóźnienia na umówią wizytę, czas wizyty zostaje skrócony o czas, jaki Pacjent się spóźnił.
  7. W przypadku braku możliwości stawienia się na umówioną wcześniej wizytę Pacjent jest zobowiązany poinformować o tym fakcie Dietetyka nie później niż na 24h przed planowaną wizytą.
  8. Opłaty za Usługi stacjonarne dokonuje się w trakcie wizyty w formie gotówkowej lub w formie przelewu BLIK na wskazane przez Dietetyka konto. 

§5 Usługi online

  1. Dietetyk świadczy Usługi online poprzez różnego rodzaju środki elektroniczne pozwalające na komunikację na odległość, po uprzednim umówieniu kontaktu przez Pacjenta i potwierdzeniu terminu przez Dietetyka.
  2. Umówienie terminu kontaktu odbywa się poprzez wypełnienie formularza na stronie internetowej https://dietetykdzieci.pl/kalendarz/, drogą e-mailową pod adresem: dietetykdzieci@gmail.com lub telefonicznie pod nr: +48 517 483 684.
  3. Pierwsza konsultacja online obejmuje:
    1. przeprowadzenie wywiadu medycznego
    2. wypełnienie ankiety żywieniowej
    3. określenie celów i trybu współpracy
    4. udzielenie wstępnych zaleceń
    5. podsumowanie wizyty i przesłanie indywidualnych zaleceń żywieniowych dla Pacjenta drogą elektroniczną, maksymalnie do 3 dni roboczych po odbyciu konsultacji
  4. Konsultacja online trwa 50 minut.
  5. Pacjent zobowiązany jest nawiązać kontakt z Dietetykiem związany z realizacją Usługi punktualnie.
  6. W przypadku spóźnienia na umówiony termin kontaktu, czas konsultacji dietetycznej zostaje skrócony o czas, jaki Pacjent się spóźnił.
  7. W przypadku braku możliwości stawienia się na umówiony termin kontaktu Pacjent jest zobowiązany poinformować o tym fakcie Dietetyka nie później niż na 24h przed planowanym terminem.
  8. Opłaty za Usługi online dokonuje się przed konsultacją w formie płatności online do której Pacjent otrzyma link po dokonaniu rezerwacji terminu.

§6 Prawo do korzystania z treści

  1. Materiały udostępniane Pacjentowi przez Dietetyka, w tym indywidualne zalecenia żywieniowe, jadłospisy, szata graficzna oraz treści opracowane przez Dietetyka stanowią jego własność i są objęte ochroną wynikającą z ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
  2. Pacjent może korzystać z materiałów udostępnionych przez Dietetyka wyłącznie na użytek własny, bezpośrednio związany z realizacją Usługi.
  3. Pacjent nie jest upoważniony do kopiowania i rozpowszechniania uzyskanych materiałów bez wyraźnej zgody Dietetyka.

§7 Odstąpienie od umowy

  1. Dietetyk ma prawo odstąpić od umowy w przypadkach przewidzianych w § 2 ust. 11.
  2. W przypadku umowy zawartej na odległość Pacjent może w terminie 14 dni kalendarzowych liczonych od dnia zawarcia umowy odstąpić od umowy bez podawania przyczyny, ale z uwzględnieniem zapisów w §7 ust. 3 oraz §7 ust. 4 niniejszego regulaminu.
  3. Pacjent może odstąpić od umowy bez podania przyczyny, zanim Dietetyk podejmie się wykonania Usługi.
  4. Poprzez akceptację niniejszego regulaminu, Pacjent oświadcza, że wyraża zgodę na rozpoczęcie świadczenia Usługi przed upływem 14 dni na odstąpienie od umowy i przyjmuję do wiadomości brak możliwości odstąpienia od umowy, gdy Dietetyk podejmie się wykonania Usługi.
  5. W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezawartą.

§8 RODO

  1. Administratorem danych osobowych Pacjenta przetwarzanych w związku ze świadczeniem Usług jest Katarzyna Walczak, os. B. Śmiałego 36/65 60-682 Poznań.
  2. Pacjent w przypadku wątpliwości dotyczących przetwarzania danych osobowych może skontaktować się z Administratorem:
    1. drogą pocztową pod adresem wskazanym w §8 ust. 1
    2. drogą elektroniczną pod adresem dietetykdzieci@gmail.com
  3. Administrator przetwarza dane osobowe Pacjenta na podstawie następujących przepisów:
    1. art. 6 ust. 1 pkt b RODO, tj. do wykonania umowy świadczenia Usług lub do podjęcia działań na żądanie Pacjenta, którego dane dotyczą, przed zawarciem takiej umowy;
    2. art. 6 ust. 1 pkt c RODO, tj. w przypadku, gdy przetwarzania danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze
    3. art. 6 ust. 1 pkt f RODO, tj. w sytuacji, gdy przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez administratora lub przez stronę trzecią, a w szczególności do składania przez Pacjenta reklamacji lub dochodzenia ewentualnych roszczeń;
    4. art. 6 ust. 1 pkt a RODO, tj. w przypadku wyrażenia zgody przez Pacjent w jednym lub większej liczbie określonych celów, w tym działań marketingowych
  4. Odbiorcami danych osobowych Pacjenta mogą być:
    1. organy władzy publicznej, podmioty wykonujące zadania publiczne lub działającym na zlecenie organów władzy publicznej, w zakresie wynikającym z przepisów prawa powszechnie obowiązującego;
    2. podmioty mające siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej:
      1. SAFI STUDIO Paweł Nowakowski – oferująca obsługę systemu rezerwacyjnego bookero.pl
      2. ePłatności Sp. z o.o. Sp. k. – oferująca obsługę systemu płatności online hotpay.pl
    3. podmioty przetwarzające dane poza terytorium Unii Europejskiej
      1. Google – wewnętrzna koordynacja prac Administratora oraz usługi umożliwiające kontakt z Pacjentem
      2. Microsoft – wewnętrzna koordynacja prac Administratora
  5. Administrator oświadcza, że podmioty wymienione w §8 pkt. 5b zgodnie z RODO zobowiązane są do przestrzegania analogicznych do zawartych w Regulaminie wysokich standardów prywatności.
    1. SAFI STUDIO Paweł Nowakowski, Dębina, ul. Spacerowa 25, 05-152 Czosnów, REGON: 141920903 – standardy prywatności dostępne pod linkiem https://www.bookero.pl/polityka-prywatnosci.
    2. ePłatności Sp. z o.o. Sp. k., ul. 27 Stycznia 9, 34-120 Andrychów, REGON: 366165170 – standardy prywatności dostępne pod linkiem https://hotpay.pl/dokumentacja_v2/polityka-prywatnosci.pdf 
  6. Administrator informuje, że podmioty wymienione w §8 pkt. 5c mają siedziby poza Unią Europejską, a zatem w świetle przepisów RODO są traktowane jako tzw. państwa trzecie. 
    1. Google Inc. (adres siedziby głównej: 1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, USA) – standardy prywatności dostępne pod linkiem: www.google.com/intl/pl/policies/privacy/partners/.
    2. Microsoft Corporation (adres siedziby głównej: Microsoft Corporation, One Microsoft Way Redmond, WA 98052-6399 USA) – standardy prywatności dostępne pod linkiem: https://docs.microsoft.com/en-us/compliance/regulatory/offering-EU-US-Privacy-Shield?view=o365-worldwide.
    3. Powyższe firmy gwarantują przestrzeganie analogicznych do RODO standardów w zakresie ochrony danych osobowych, a korzystanie przez Administratora z ich technologii przy przetwarzaniu danych osobowych jest zgodne z prawem.
  7. W przypadku gdy do realizacji umowy świadczenia Usług dietetycznych, dane osobowe będą przetwarzane przez inny podmiot, Dietetyk zawrze umowę powierzenia przetwarzania danych osobowy z takim podmiotem, zgodnie z art. 28 ust. 3 RODO.
  8. Dane osobowe Pacjenta będą przetwarzane przez okres obowiązywania umowy, a także przez okres po zakończeniu umowy do następujących celów::
    1. zapewnienia działania zgodnie z obowiązującymi w danym zakresie standardami dotyczącymi świadczenia Usług
    2. wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa, w tym w szczególności podatkowych i rachunkowych
    3. składania reklamacji oraz dochodzenia roszczeń w związku z wykonaniem umowy przez okres zgodny z przepisami o terminach przedawnienia roszczeń
    4. w przypadku wyrażenia przez Pacjenta zgody na podstawie art. 6 ust. 1 pkt. a RODO do momentu zakończenia realizacji usługi lub cofnięcia zgody przez Pacjenta.
  9. Zgodnie z art. 5 ust. 1 lit. e RODO, dane osobowe Pacjenta przechowywane będą przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane, uwzględniając cele przetwarzania oraz obowiązki prawne obligujące podmiot do przetwarzania danych.
  10. Administrator zapewnia Pacjentowi realizację uprawnień wskazanych poniżej poprzez kontakt metodami wskazanymi w §8 pkt. 2 nie później niż w ciągu 30 dni po otrzymaniu żądania (jeżeli z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu 30 dni, spełni je w ciągu kolejnego miesiąca informując uprzednio o zamierzonym przedłużeniu terminu):
    1. Prawo do cofnięcia zgody – cofnięcie zgody może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z Usług, które zgodnie z prawem Administrator świadczyć może jedynie za zgodą. Ponadto cofnięcie zgody nie powoduje, że przetwarzanie danych osobowych do momentu cofnięcia było niezgodne z prawem.
    2. Prawo do sprzeciwu wobec wykorzystania danych – jeśli Administrator przetwarza dane w oparciu o prawnie uzasadniony interes, Pacjent może wnieść sprzeciw wobec ich wykorzystywania. Jeżeli sprzeciw okaże się zasadny, a Administrator nie będzie mieć innej podstawy prawnej do przetwarzania danych – usunie dane będące przedmiotem sprzeciwu.
    3. Prawo do usunięcia danych (“prawo do bycia zapomnianym”) – Administrator na żądanie usunie dane w przypadku wycofania zgody, wniesienia zasadnego sprzeciwu wobec wykorzystania w celach marketingowych lub statystycznych, przetwarzania niezgodnie z prawem lub gdy przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane. Administrator zastrzega, że może zachować pewne dane osobowe w zakresie niezbędnym do kopii zapasowych lub celów ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń oraz relacji z organami państwowymi.
    4. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych – w przypadku kwestionowania prawidłowości danych oraz legalności lub niezbędności ich przetwarzania i wniesienia sprzeciwu.
    5. Prawo dostępu do danych – Administrator zobowiązuje się do potwierdzenia przetwarzania danych osobowych, jeśli ma ono miejsce. W takim przypadku Pacjent ma możliwość uzyskania kopii danych i dostępu do nich oraz uzyskania informacji zawartych w niniejszej Polityce i innych żądanych.
    6. Prawo do sprostowania danych – Administrator na żądanie Pacjenta zobowiązuje się do sprostowania danych (dla danych nieprawidłowych) oraz ich uzupełnienia (dla danych niekompletnych).
    7. Prawo do przenoszenia danych – na żądanie Pacjenta Administrator wyśle w postaci pliku w formacie pdf lub innym ustalonym dane osobowe do żądającego lub bezpośrednio do innego wskazanego przez niego Administratora.
    8. Ponadto Pacjent ma prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Administrator wskazuje, że szanuje prawa z zakresu ochronie danych osobowych oraz dąży do ich wykonywania w najwyższym możliwym stopniu. Jednocześnie przedmiotowe prawa nie mają charakteru absolutnego, więc możliwa jest zgodna z prawem odmowa ich realizacji – Administrator zapewnia poprzedzenie ewentualnej odmowy niezbędną analizą problematyki oraz dokonanie jej jedynie w sytuacji, gdy odmowa jest konieczna ze względu na podstawy nadrzędne wobec interesów Pacjenta.

  1. Pacjent podaje dane osobowe w sposób dobrowolny, jednak niepodanie niezbędnych danych osobowych zawartych w formularzu zgłoszeniowym skutkować będzie brakiem możliwości zawarcia umowy o świadczenie Usług.
  2. Dane osobowe Pacjenta nie będą przekazywane podmiotom trzecim w celach marketingowych.
  3. Dane osobowe Pacjenta nie będą wykorzystywane w sposób zautomatyzowany i nie będą podlegały profilowaniu.

§9 Postanowienia końcowe

  1. Regulamin obowiązuje od dnia 22.09.2022 r.
  2. Dietetyk zastrzega sobie możliwość zmiany Regulaminu w każdym czasie.
  3. Pacjent zostanie poinformowany o zmianie Regulaminu. Postanowienia nowego Regulaminu będą wiązały Pacjenta tylko i wyłącznie po jego uprzedniej akceptacji.
  4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego